Semana 12: el 26 al 29 de Mayo
Talk about advantages and dis advantages of working with /for family and friends.( 4 square)
write 5 sentences about work, beginning with:
Ojalá que....
or
Es necesario que...
USE SUBJUNCTIVE TO COMPLETE (4 square)
Copy vocab from:
https://quizlet.com/76338549/restauradores-de-autos-con-aires-de-estrella-el-articulo-flash-cards/
Watch first 6 minutes of video:
https://www.youtube.com/watch?v=WKBbUBXyRIw
write 5 sentences about work, beginning with:
Ojalá que....
or
Es necesario que...
USE SUBJUNCTIVE TO COMPLETE (4 square)
Copy vocab from:
https://quizlet.com/76338549/restauradores-de-autos-con-aires-de-estrella-el-articulo-flash-cards/
Watch first 6 minutes of video:
https://www.youtube.com/watch?v=WKBbUBXyRIw
miercoles:
read
http://www.lanacion.com.ar/1518779-restauradores-de-autos-con-aires-de-estrella
read
http://www.lanacion.com.ar/1518779-restauradores-de-autos-con-aires-de-estrella
Jueves:
finish video
read article
answer questions(see worksheet below)/4 square/pesos
finish video
read article
answer questions(see worksheet below)/4 square/pesos
caravotta_preguntas.pdf | |
File Size: | 95 kb |
File Type: |
Write 10 subjunctive sentences in Spanish about what you would like in a car.
THURS-Turn in books, look at final 4 squar. Fiesta Friday!
Semana 11: 18 de mayo hasta el 22
Haz una nueva hoja de cuatro cuadros
cuadro 1-?Cua'les sons 3 cosas buensoa que te pasaron durante el fin doe samana?
Cuadro 2-Haz algo bueno para una otra persona. Cuenta con detalles lo que paso'.
Cuadro 3- escribe datos sobre cada parrafo de Costa Rica que lees.
cuadro 1-?Cua'les sons 3 cosas buensoa que te pasaron durante el fin doe samana?
Cuadro 2-Haz algo bueno para una otra persona. Cuenta con detalles lo que paso'.
Cuadro 3- escribe datos sobre cada parrafo de Costa Rica que lees.
costa_rica_documento_san_josé.pdf | |
File Size: | 87 kb |
File Type: |
martes:
Read about Ratoncito Perez and take notes for your 4 square. Get movie notes and watch movie for 16 minutes.
http://www.mediometro.com/cuento-ratoncito-perez.html
Read about Ratoncito Perez and take notes for your 4 square. Get movie notes and watch movie for 16 minutes.
http://www.mediometro.com/cuento-ratoncito-perez.html
mie:
Watch Perez: el ratoncito de tus suen~os and take notes
Watch Perez: el ratoncito de tus suen~os and take notes
Semana 10: el 11 de mayo hasta el 15 de mayo
Lunes:
Devolver papeles
Enteregar pesos.
leer el dialogo de T6C3 y contesta la preguntas de la pa'gina 394.
Lee p. 395 #1 y trabaja con un amigo para contetar la preguntas (4 square/ pesos)
Lee #2 analiza que significa.
#3-CREDITO extra-habla conmigo.
Devolver papeles
Enteregar pesos.
leer el dialogo de T6C3 y contesta la preguntas de la pa'gina 394.
Lee p. 395 #1 y trabaja con un amigo para contetar la preguntas (4 square/ pesos)
Lee #2 analiza que significa.
#3-CREDITO extra-habla conmigo.
el martes:
Escuchamos el audio mentras leimos el dialogo de T6C3. Asegura que tienes las preguntas de partes 1 de antes de leer and parte 1 de despues de leer. de las p. 394-395.
Hand back papers.
Discuss grades
Escuchamos el audio mentras leimos el dialogo de T6C3. Asegura que tienes las preguntas de partes 1 de antes de leer and parte 1 de despues de leer. de las p. 394-395.
Hand back papers.
Discuss grades
el mie'rcoles/jueves:
Haz un bosquejo de acuedo con la p. 395 #4
Lee p.376-377
Haz p 378 actividades 1,2,y 3
Haz un bosquejo de acuedo con la p. 395 #4
Lee p.376-377
Haz p 378 actividades 1,2,y 3
Friday! el viernes-P. 398 act.1 con un compañero. (pesos) hablar como una clase.
watch video take notes:
Video: https://www.youtube.com/watch?v=9gGFfJ7tS6A
Take notes on the vide oof 5 main points. For each point tell if it applies to school/Work/daily life
( it may help to create a graph)
watch video take notes:
Video: https://www.youtube.com/watch?v=9gGFfJ7tS6A
Take notes on the vide oof 5 main points. For each point tell if it applies to school/Work/daily life
( it may help to create a graph)
Semana 9: de 4 de mayo hasts el 8 de mayo
El lunes: DO page 393 #2 with a partner and be ready to discuss.
Do activity #7-write an email.
El martes: repasar y tomar apuntes sobre el 5 de mayo.
Mira el ppt y contesta las preguntas.
Do activity #7-write an email.
El martes: repasar y tomar apuntes sobre el 5 de mayo.
Mira el ppt y contesta las preguntas.
cinco_de_mayo_rev_1_wilding.ppt | |
File Size: | 3064 kb |
File Type: | ppt |
cinco_de_mayo_rev_1_wilding.pdf | |
File Size: | 3266 kb |
File Type: |
cinco_de_mayo_student_guide.pdf | |
File Size: | 70 kb |
File Type: |
miercoles:
Turn in your hand written e-mail. from activity 7 on page 393. Discuss activity 4(pesos)
Turn in 5 de mayo sheet if you have not already done so.
Turn in your hand written e-mail. from activity 7 on page 393. Discuss activity 4(pesos)
Turn in 5 de mayo sheet if you have not already done so.
Jueves:
Go over the intro and activity 1 and listen to the audio. Tomorrow you will receive a transcript.
Go over the intro and activity 1 and listen to the audio. Tomorrow you will receive a transcript.
Semana 8: el 27 de abril hasta el primero de mayo
El lunes: el 27 de abril
Hablamos de las conferencias. Repasamos lo que hicimos el jueves pasado.
Read p. 389-la caja azul-sobre la autora(Lucia M. Suarez) y sobre la lectura. toma apuntes.
Leemos antes de leer #1 La inmigracio'n y contribuimos a las palabras que vienen a nuestras mentes tocanta la inmigracio'n.(pesos)
Empezamos a leer #2 para hablar man~ana.
Hablamos de las conferencias. Repasamos lo que hicimos el jueves pasado.
Read p. 389-la caja azul-sobre la autora(Lucia M. Suarez) y sobre la lectura. toma apuntes.
Leemos antes de leer #1 La inmigracio'n y contribuimos a las palabras que vienen a nuestras mentes tocanta la inmigracio'n.(pesos)
Empezamos a leer #2 para hablar man~ana.
El martes: el 28 de abril
Hablamos sobre la inmigracio'n y las causas en muchos de unos paises hispanos y europeos. Hablamos de condiciones de guerra y como pueden ser similares.
Empezamos a leer el articulo del libro de la p. 389. Tomamos apuntes sobre:
en el primer parrafo, apuntamos:
Quien
Donde
Cuando
Que pasa
Por que
entonces, para el primer parrafo:
Quien-Sra. Suarez
Donde-Cuba( la Habana)
Cuando-2009(1963)
Que pasa-vista/recuerda
Por que-turista
Sigue leyendo y tomando apuntes par mostrar para pesos man~ana.
Hablamos sobre la inmigracio'n y las causas en muchos de unos paises hispanos y europeos. Hablamos de condiciones de guerra y como pueden ser similares.
Empezamos a leer el articulo del libro de la p. 389. Tomamos apuntes sobre:
en el primer parrafo, apuntamos:
Quien
Donde
Cuando
Que pasa
Por que
entonces, para el primer parrafo:
Quien-Sra. Suarez
Donde-Cuba( la Habana)
Cuando-2009(1963)
Que pasa-vista/recuerda
Por que-turista
Sigue leyendo y tomando apuntes par mostrar para pesos man~ana.
el miercoles: el 29 de abril:
Discuss the "DIFFICULT PERIOD" for Cuba 1991-1996, as related to population, food, and tourism, to understand the background of story.
Read the 8 paragraphs in the story and take notes as laid out yesterday. Ask questions of you do not understand.
Answer the questions ( 1 a 9) in the despues de leer.
AP:Distribute the handouts and go to my.uen.org/71172 to get audio help practice. Be sure to LOOK for the folders under the AP tab that include AP audio section 2 part C.
Discuss the "DIFFICULT PERIOD" for Cuba 1991-1996, as related to population, food, and tourism, to understand the background of story.
Read the 8 paragraphs in the story and take notes as laid out yesterday. Ask questions of you do not understand.
Answer the questions ( 1 a 9) in the despues de leer.
AP:Distribute the handouts and go to my.uen.org/71172 to get audio help practice. Be sure to LOOK for the folders under the AP tab that include AP audio section 2 part C.
el jueves:
Contestamos las preguntas de DDL (pesos)
Empieza actividad 2 en la pagina 392 con un compan~ero.
AP:
Do practice activities from the audio downoads at my.uen.org/71172 for sections you have copie from or that are in your AP test practice book(small black text)
Contestamos las preguntas de DDL (pesos)
Empieza actividad 2 en la pagina 392 con un compan~ero.
AP:
Do practice activities from the audio downoads at my.uen.org/71172 for sections you have copie from or that are in your AP test practice book(small black text)
el viernes:
Semana 7: el 20 de abril hasta el 23 de abril
Dia 1:
Read the article in groups. Answer the 10 questions on Despues de leer.
Start an outline comparing Mexico and Spain in the 14-1500s.(see notes below)
Read the article in groups. Answer the 10 questions on Despues de leer.
Start an outline comparing Mexico and Spain in the 14-1500s.(see notes below)
Dia 2:
Read the article in groups.
Finish the notes.
Do despues de leer activity 2 by comparing what things are found in a market in the time of Cortez vs The market place today. use a VENN diagram as shown in the book.
Read the article in groups.
Finish the notes.
Do despues de leer activity 2 by comparing what things are found in a market in the time of Cortez vs The market place today. use a VENN diagram as shown in the book.
Dia 3: el 22 de abril:
4-square: Do the 10 verb questions as a starter. Go over the answers in class. How did you do? You should be able to tell why you got answers incorrect after we went over them in the class.
ADD notes to the handout that explains tha past subjunctive(alternate endings from the old school and South America.
Turn in the worksheet about DDV 384+ after you have completed it in class.
Turn in Pesos (you should have at least 10)
Class Discussion:
Be ready to correct and turn in the subjunctive to past subjunctive worksheet from earlier this week TOMORROW ON THURSDAY.
4-square: Do the 10 verb questions as a starter. Go over the answers in class. How did you do? You should be able to tell why you got answers incorrect after we went over them in the class.
ADD notes to the handout that explains tha past subjunctive(alternate endings from the old school and South America.
Turn in the worksheet about DDV 384+ after you have completed it in class.
Turn in Pesos (you should have at least 10)
Class Discussion:
Be ready to correct and turn in the subjunctive to past subjunctive worksheet from earlier this week TOMORROW ON THURSDAY.
verb_tenses_drill.pdf | |
File Size: | 322 kb |
File Type: |
Dia 4: el 23 de abril
Review of the past subjunctive tense.
We corrected the worksheet of subjunctive to past subjunctive and reviewed the past subjunctive formation.
Students received the handout for interview questions. We went over the questions in class and will do interviews on Monday.
Review of the past subjunctive tense.
We corrected the worksheet of subjunctive to past subjunctive and reviewed the past subjunctive formation.
Students received the handout for interview questions. We went over the questions in class and will do interviews on Monday.
sp4_subj_interview_questions.pdf | |
File Size: | 515 kb |
File Type: |
Pesos were collected this week. Did you turn yours in?
Semana 6: 13 al 15 de abril
Review of things turned in.
Read 338, and answer the question: ? Que' puedes hacer para el bienestar de tu comunidad? write 5 lines about what you can do.
Read over page 339 and 340 about the compound words.
Read 338, and answer the question: ? Que' puedes hacer para el bienestar de tu comunidad? write 5 lines about what you can do.
Read over page 339 and 340 about the compound words.
Discuss pluras nass the text. Look over the new unit on page 384. Copy down the questions of emphasis and look over the activites.
Dia 3: el 15 de abril.
Go to page 384 and
Read the 1st 2 paragraphs of online document( the equivalent of the text pages 386-387.
http://www.antorcha.net/biblioteca_virtual/historia/bernal/39.html
Go to page 384 and
Read the 1st 2 paragraphs of online document( the equivalent of the text pages 386-387.
http://www.antorcha.net/biblioteca_virtual/historia/bernal/39.html
Dia 4: el 16 de abril:
Get handout from Mr. Wilding and discuss and fill out the information(most if it is found on pages 384-385.
On the back, on the top 1/3 of the paper, make a column for Spain and Mexico. Fill out what you know about each from before (or possibly after) the year 1600.
Start reading the story referenced from yesterday in the book or on the web.
Get handout from Mr. Wilding and discuss and fill out the information(most if it is found on pages 384-385.
On the back, on the top 1/3 of the paper, make a column for Spain and Mexico. Fill out what you know about each from before (or possibly after) the year 1600.
Start reading the story referenced from yesterday in the book or on the web.
sp4t6c3_384.docx | |
File Size: | 18 kb |
File Type: | docx |
Dia 5: el 17 de abril (viernes)
Go over the imperfecto de subjuntivo formation handout.
DO the worksheet on that tense by translating the sentences to spanish subjunctive and then into past subjunctive.
Go over the imperfecto de subjuntivo formation handout.
DO the worksheet on that tense by translating the sentences to spanish subjunctive and then into past subjunctive.
el_imperfecto_de_subjuntivo_y_más_rev3.pdf | |
File Size: | 182 kb |
File Type: |
subjunctive_to_past_subjunctive_worksheet.pdf | |
File Size: | 72 kb |
File Type: |
Semana 5: 30 de marzo hasta el 3 de abril
Take survey in the lab.
Start reading and taking note from the book, in your 4 square, on pages 332 and 333 of the Temas book, or at the website below:
http://elpais.com/elpais/2012/10/03/opinion/1349265647_358387.html
Start reading and taking note from the book, in your 4 square, on pages 332 and 333 of the Temas book, or at the website below:
http://elpais.com/elpais/2012/10/03/opinion/1349265647_358387.html
Day 2:
Finish reading the article from yesterday. Respond to question in the book for pesos.
Get and listen to the radio interview"el arte e comunicar" Respond th the questions below:
1. Por que el audio se llama "el arte de comunicar"? Es realmentaun arte?
2. Explica el titulo del libro de Francisco Gavilan y como se relaciona con el tema del autor?
3. Como definirias las expresion "inteligencia emocional"?
4. Cuales son las casuas de los malentendidos?
5. Como se logra comunicar la empatia y al mismo tiempo cumplir el objetivo?
Finish reading the article from yesterday. Respond to question in the book for pesos.
Get and listen to the radio interview"el arte e comunicar" Respond th the questions below:
1. Por que el audio se llama "el arte de comunicar"? Es realmentaun arte?
2. Explica el titulo del libro de Francisco Gavilan y como se relaciona con el tema del autor?
3. Como definirias las expresion "inteligencia emocional"?
4. Cuales son las casuas de los malentendidos?
5. Como se logra comunicar la empatia y al mismo tiempo cumplir el objetivo?
Day 3:
Review the 6 questions from the other day for pesos.
GO over the new listening activity and s
Review the 6 questions from the other day for pesos.
GO over the new listening activity and s
tem1e_t05c4p336_audioscripts.pdf | |
File Size: | 171 kb |
File Type: |
Day 4:
Get dialogue handout. Listen again and answer the despues de escuchar par 1 and 2.
Go over the 4-square rubric.
remember to turn in:
song paragraph translation
Sleep dealer notes
Get dialogue handout. Listen again and answer the despues de escuchar par 1 and 2.
Go over the 4-square rubric.
remember to turn in:
song paragraph translation
Sleep dealer notes
Day 5:
GO over past subjunctive tense (take note on your 4 square)
Turn in a the translation paragraph from one of the songs.
Turn in notes from the movie: Sleep dealer.
Get the handout on the past subjunctive and fill it out from what we saw in class.
GO over past subjunctive tense (take note on your 4 square)
Turn in a the translation paragraph from one of the songs.
Turn in notes from the movie: Sleep dealer.
Get the handout on the past subjunctive and fill it out from what we saw in class.
Semana 4: 23 de marzo a 27 de marzo
Day 1:
Discuss movie notes.
Prep for an essay:
Pick 1 of the 3 questions and write about it, by writing an intro paragraph.
THEN,
Write 3 intro statements and 2 notes for each intro statement
Discuss movie notes.
Prep for an essay:
Pick 1 of the 3 questions and write about it, by writing an intro paragraph.
THEN,
Write 3 intro statements and 2 notes for each intro statement
Day 2:
Contexto 4 - LAS ARTES VISUALES Y ESCÉNICAS (p.185)
Choose 1 0f hte 3 prompts and follow the directions below:
Entre los muchos desafíos que enfrentan los ciudadanos, ¿qué importancia tiene el bienestar social?
¿Cuál es el papel de los individuos y del gobierno en el bienestar social de una comunidad?
¿Cómo contribuye el bienestar social al estado de ánimo y a la buena salud de una persona?
1 intro paragraph 3 lines minimum
3 support lines w 2 details under each
INTRO w 3 points
a. point 1
1.
2.
b. point 2
1.
2.
c. point 3
1.
2.
Then go to page 330 and do activity 4 by listing 5 problems that cities have with public spaces.
Share with a partner and share out for pesos. 4-sq. #1
Go to page 331 and read and take notes on the Blue box. 4-squ#2
Contexto 4 - LAS ARTES VISUALES Y ESCÉNICAS (p.185)
Choose 1 0f hte 3 prompts and follow the directions below:
Entre los muchos desafíos que enfrentan los ciudadanos, ¿qué importancia tiene el bienestar social?
¿Cuál es el papel de los individuos y del gobierno en el bienestar social de una comunidad?
¿Cómo contribuye el bienestar social al estado de ánimo y a la buena salud de una persona?
1 intro paragraph 3 lines minimum
3 support lines w 2 details under each
INTRO w 3 points
a. point 1
1.
2.
b. point 2
1.
2.
c. point 3
1.
2.
Then go to page 330 and do activity 4 by listing 5 problems that cities have with public spaces.
Share with a partner and share out for pesos. 4-sq. #1
Go to page 331 and read and take notes on the Blue box. 4-squ#2
4_square_2_layout_w4.pdf | |
File Size: | 170 kb |
File Type: |
Day 3:
Turn in Paragraph and brief outline.
GO over PULGERO document.-Write Quien/donde/cuando/que pasa-/porque(4 square)
Discuss for pesos.
GO to page 331 and do activity 1 w a partner (matching) share out for pesos.
Read about immigration and think about what your are for or against
Turn in Paragraph and brief outline.
GO over PULGERO document.-Write Quien/donde/cuando/que pasa-/porque(4 square)
Discuss for pesos.
GO to page 331 and do activity 1 w a partner (matching) share out for pesos.
Read about immigration and think about what your are for or against
Day 4:
Go over 4-square layout.
get into groups and talk about groups and discuss immigration.
Go over 4-square layout.
get into groups and talk about groups and discuss immigration.
Day 5:
Continue discussing immigration and share out for pesos.
Pic 1 of hte 5 immigration topics and write an essay outline for it (brief)
with:
The topic chosen and 3 sub points with an A/B/C reasons for EACH SUBPOINT of A/B/C.
Tun in pesos and 4-squares.
Continue discussing immigration and share out for pesos.
Pic 1 of hte 5 immigration topics and write an essay outline for it (brief)
with:
The topic chosen and 3 sub points with an A/B/C reasons for EACH SUBPOINT of A/B/C.
Tun in pesos and 4-squares.
Semana 3
Day 1:
Go over the assignments for the reading for after reading.
Start #1 in a 4-square
Start #2-4, explaining what we are doing.
Check CODES online to see if they work.
Go over the assignments for the reading for after reading.
Start #1 in a 4-square
Start #2-4, explaining what we are doing.
Check CODES online to see if they work.
Day 2:
Day 3:
Get infomation sheet about Traficante de suen~os. Watch the commerical and wathc hte movies to 16:40
Get infomation sheet about Traficante de suen~os. Watch the commerical and wathc hte movies to 16:40
sleep_dealer_rev2.pdf | |
File Size: | 126 kb |
File Type: |
Day 4: Watch Sleep Dealer and fill in more notes. Write notes about Luz, and the relationships with Memo's family. What does Memo do for a Job? What does Luz do fora job? What does Memo think of Luz's job.
Day 5:
Finish movie. Discuss and review notes.
Finish movie. Discuss and review notes.
Semana 2:
Day 1:
Read article about Columbus in small groups(assigned paragraph. tell:
1. unknown words
2. Key words
3. Give a 1 sentence summary. Go over in class and share out for pesos.
Questions:
¿Cuántos viajes hizo Colón al nuevo mundo?
¿Cómo se llamaba su hermano?
¿Cuántos años tenía Colón cuando empezó viajar en barco?
¿En qué año se fueron a las Américas por la primera vez?
¿Qué hizo Colón antes de ser navegante?
¿Cuál era el título que recibió Colón?
Below the PDF, you will also find a smaller article to read(see below)
Read article about Columbus in small groups(assigned paragraph. tell:
1. unknown words
2. Key words
3. Give a 1 sentence summary. Go over in class and share out for pesos.
Questions:
¿Cuántos viajes hizo Colón al nuevo mundo?
¿Cómo se llamaba su hermano?
¿Cuántos años tenía Colón cuando empezó viajar en barco?
¿En qué año se fueron a las Américas por la primera vez?
¿Qué hizo Colón antes de ser navegante?
¿Cuál era el título que recibió Colón?
Below the PDF, you will also find a smaller article to read(see below)
cristobal_colón_y_la_espalda.pdf | |
File Size: | 1355 kb |
File Type: |
DESCUBRIMIENTO DE AMERICA
En el siglo XV, el comercio entre Europa y Oriente se realizaba recorriendo el Mar Mediterráneo hasta Constantinopla y a partir de allí por tierra. El imperio turco conquistó estos territorios impidiendo el paso de los europeos hacia el continente asiático. La necesidad de encontrar nuevas rutas para llegar a las Indias impulsó a los portugueses y españoles a buscarlas para poder continuar sus actividades comerciales. El uso de la brújula tuvo gran importancia. Permitió a los españoles buscar una ruta que los comunicara con Asia navegando hacia el oeste, atravesando el océano Atlántico.
El 12 de octubre de 1492, Cristóbal Colón, un marino italiano a los servicios de los reyes de España, llegó al continente americano en tres naves llamadas carabelas, creyendo haber llegado a las Indias.
En el siglo XV, el comercio entre Europa y Oriente se realizaba recorriendo el Mar Mediterráneo hasta Constantinopla y a partir de allí por tierra. El imperio turco conquistó estos territorios impidiendo el paso de los europeos hacia el continente asiático. La necesidad de encontrar nuevas rutas para llegar a las Indias impulsó a los portugueses y españoles a buscarlas para poder continuar sus actividades comerciales. El uso de la brújula tuvo gran importancia. Permitió a los españoles buscar una ruta que los comunicara con Asia navegando hacia el oeste, atravesando el océano Atlántico.
El 12 de octubre de 1492, Cristóbal Colón, un marino italiano a los servicios de los reyes de España, llegó al continente americano en tres naves llamadas carabelas, creyendo haber llegado a las Indias.
- Cristóbal Colón, en representación de los Reyes Católicos de Aragóny Castilla, realizó cuatro famosos viajes desde Europa a América en1492, 1493, 1498 y 1502. En el primero de ellos llegó a América el 12 de octubre de 1492, a una isla de las Bahamas llamada Guanahani, cuya exacta localización aún se discute. En el tercer viaje llegó a territorio continental en la actual Venezuela.
A partir del tercer viaje de Colón, descubrimientos y conquista progresaron conjuntamente. Durante los veinte años que separan 1499 de 1519, cuando empieza la empresa magallánica, tuvieron lugar los llamados «viajes menores o andaluces», capitulados por la corona con otros nautas quebrando el discutido monopolio colombino. En el primero de estos participó Américo Vespucio a quien se ha atribuido ser el primer europeo en proponer que las tierras a las que Colón había llegado no eran en realidad parte de Asia, sino de un continente desconocido para Cristóbal Colón, en representación de los Reyes Católicos de Aragón y Castilla, realizó cuatro famosos viajes desde Europa a América en 1492, 1493, 1498 y1502. En el primero de ellos llegó a América el 12 de octubre de 1492, a una isla de las Bahamas llamada Guanahani, cuya exacta localización aún se discute. En el tercer viaje llegó a territorio continental en la actual Venezuela.
A partir del tercer viaje de Colón, descubrimientos y conquista progresaron conjuntamente. Durante los veinte años que separan 1499 de 1519, cuando empieza la empresa magallánica, tuvieron lugar los llamados «viajes menores o andaluces», capitulados por la corona con otros nautas quebrando el discutido monopolio colombino. En el primero de estos participó Américo Vespucio a quien se ha atribuido ser el primer europeo en proponer que las tierras a las que Colón había llegado no eran en realidad parte de Asia, sino de un continente desconocido para los europeos.
Day 4: Finish discussions and read article. Finish at home.
disclosure_fall_2014_15rev10.pdf | |
File Size: | 297 kb |
File Type: |
Day 2 AND 3:
Review Rubric for writing
DO antes de leer reading activities about what you think the differences and similarities between parks and public places in Bogota and the USA might be.
Go over the synonyms list.
Read text article on pages 328-329.
Déficit de espacio público ahoga a los bogotanos
It can also be found at the website below:
http://www.elnuevosiglo.com.co/articulos/2-2012-d%C3%A9ficit-de-espacio-p%C3%BAblico-ahoga-los-bogotanos.html
Review Rubric for writing
DO antes de leer reading activities about what you think the differences and similarities between parks and public places in Bogota and the USA might be.
Go over the synonyms list.
Read text article on pages 328-329.
Déficit de espacio público ahoga a los bogotanos
It can also be found at the website below:
http://www.elnuevosiglo.com.co/articulos/2-2012-d%C3%A9ficit-de-espacio-p%C3%BAblico-ahoga-los-bogotanos.html
paragraph_writing_rubricrev2.pdf | |
File Size: | 197 kb |
File Type: |
Day 5:
Donde jugaran los nin~os-translate a verse #1,2, or 4, and discuss pollution.
Write a paragraph about your experiences with pollution.
Use past, present, and subjunctive tenses in your paragraph.
Turn in 4-square 1
Turn ins pesos
Donde jugaran los nin~os-translate a verse #1,2, or 4, and discuss pollution.
Write a paragraph about your experiences with pollution.
Use past, present, and subjunctive tenses in your paragraph.
Turn in 4-square 1
Turn ins pesos
Semana 1: 2 a 6 de marzo
DAY 1
Get books write down the 3 focus questions and brainstorm about them:
Write these down in a 4-square and brainstorm what they mean or what they make you think of:
Contexto 4 - EL BIENESTAR SOCIAL (p.326)
Entre los muchos desafíos que enfrentan los ciudadanos, ¿Qué importancia tiene el bienestar social?
¿Cuál es el papel de los individuos y del gobierno en el bienestar social de una comunidad?
¿Cómo contribuye el bienestar social al estado de ánimo y a la buena salud de una personal?
DAY 2
Get objectives tracker, talk about Canvas, watch alma video and take notes. Be prepared to share about the video in class tomorrow!
DAY 3
Trackers sets, review of the cortometraje: alma
Tracking sheets
Foto of http://www.globalgrasshopper.com/destinations/europe/big-pictures-girona-barcelona/
Write a description. How does the window in the above picture compare with the window below?
Answer the 10 questions on page 185.
Get books write down the 3 focus questions and brainstorm about them:
Write these down in a 4-square and brainstorm what they mean or what they make you think of:
Contexto 4 - EL BIENESTAR SOCIAL (p.326)
Entre los muchos desafíos que enfrentan los ciudadanos, ¿Qué importancia tiene el bienestar social?
¿Cuál es el papel de los individuos y del gobierno en el bienestar social de una comunidad?
¿Cómo contribuye el bienestar social al estado de ánimo y a la buena salud de una personal?
DAY 2
Get objectives tracker, talk about Canvas, watch alma video and take notes. Be prepared to share about the video in class tomorrow!
DAY 3
Trackers sets, review of the cortometraje: alma
Tracking sheets
Foto of http://www.globalgrasshopper.com/destinations/europe/big-pictures-girona-barcelona/
Write a description. How does the window in the above picture compare with the window below?
Answer the 10 questions on page 185.
apt3c4_p185.pdf | |
File Size: | 352 kb |
File Type: |
Day 4-go over question introduction on page 326 of the text.
talk about salary vs paid by the hour vs benefits.
Think about social well being, in the aspects of:
educacion
salarios dignos
seguridad ciudadana
el bienestar fisico
ambiental
economico
talk about salary vs paid by the hour vs benefits.
Think about social well being, in the aspects of:
educacion
salarios dignos
seguridad ciudadana
el bienestar fisico
ambiental
economico
sp4c4t5p326.pdf | |
File Size: | 424 kb |
File Type: |
DAY 5
Page 326
Desarrollo de vocabulario:
DO #1 by labeling Fisico, Ambiental or Economico
Discuss #2 with a partner
Page 326
Desarrollo de vocabulario:
DO #1 by labeling Fisico, Ambiental or Economico
Discuss #2 with a partner